اگر نگران حریم خصوصی کارکنان و مشتریان خود هستید (توصیه: شما احتمالاً در مورد ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) شنیده اید. اما PIA دقیقا چیست؟ چه زمانی کسب و کار شما به یکی نیاز دارد؟ یک PIA خوب چگونه به نظر می رسد؟ و از کجا شروع کنیم؟ نگران نباشید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این وبلاگ همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید را پوشش خواهیم داد ارزیابی تاثیر حریم خصوصی
PIA چیست؟
ارزیابیهای تأثیر حریم خصوصی (PIA) اطلاعات مهمی را برای پروژههایی ارائه میکند که اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) را جمعآوری، ذخیره، استفاده و/یا افشا میکنند. بینش های حاصل نه تنها می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند، بلکه می تواند از شما و شرکت شما در برابر خطرات واقعی محافظت کند.
اگر پروژه شما ممکن است بر حریم خصوصی اطلاعات شخصی یک فرد تأثیر بگذارد، معمولاً PIA مورد نیاز است. بنابراین مهم است که قبل از شروع هر پروژه جدید یا به روز شده – یا حداقل در اولین فرصت ممکن – یک PIA انجام دهید تا از انطباق با مقررات و جلوگیری از سوء استفاده یا حتی بهره برداری از داده هایی که با آنها کار می کنید جلوگیری کنید.
یک PIA جامع، میزان سازگاری یک پروژه با الزامات انطباق قانونی و مقرراتی، و همچنین حریم خصوصی مشتریان، تامین کنندگان و حتی کارمندان شما را شناسایی و ارزیابی می کند. در این زمینه، پروژه را می توان به عنوان هر سیستم، فناوری، برنامه یا فرآیند اطلاعاتی پیشنهادی یا موجود تعریف کرد.
PIA باید شناسایی کند:
- اینکه آیا پروژه شما با الزامات قانونی مرتبط با حریم خصوصی مطابقت دارد یا خیر.
- روشهای جمعآوری دادهها که میتواند بر حریم خصوصی شخصی که دادههای جمعآوریشده به او مربوط میشود (موضوع داده) تأثیر بگذارد.
- پادمان ها، فرآیندها و استراتژی های توصیه شده برای رفع نقاط ضعف و آسیب پذیری شناسایی شده در پروژه شما.
آیا شرکت من به PIA نیاز دارد؟
بسته به نیازهای امنیتی و حریم خصوصی شرکت شما و چارچوب هایی که باید از آنها پیروی کنید، ممکن است PIA مورد نیاز باشد یا نباشد.
اول از همه – تعیین کنید که آیا شرکت شما اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) را مدیریت می کند یا خیر. بخش 2 (1) قانون آزادی اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی (FIPPA) اطلاعات شخصی را به عنوان “اطلاعات ثبت شده در مورد یک فرد قابل شناسایی” تعریف می کند.
این ممکن است شامل، اما محدود به موارد زیر نباشد:
- اطلاعات بیوگرافی (مانند نام، جنسیت، سن، نژاد)
- اطلاعات بیولوژیکی (مانند صورت، اثر انگشت، گروه خونی و غیره)
- تاریخچه پزشکی/اطلاعات سلامت شخصی (PHI)
- یک داستان جنایی
- اطلاعات مالی
- شماره شناسایی (مثلا شماره تامین اجتماعی)
- اطلاعات تماس (مانند آدرس شخصی، شماره تلفن و غیره)
- نظرات و دیدگاه های شخصی
اگر شرکت شما با PII سر و کار دارد، یک PIA احتمالاً برای رعایت امنیت و حریم خصوصی شما ضروری است. اگرچه سالهاست که سازمانهای بخش دولتی ملزم به پیادهسازی PIA بودهاند، اما برای شرکتهای بخش خصوصی بهطور فزایندهای متداول است که به منظور رعایت آن نیاز به آن داشته باشند.
مقررات عمومی حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا (GDPR) همه سازمانهای سازگار را ملزم میکند تا ارزیابیهای تأثیر حفاظت از دادهها (DPIA) را برای شناسایی و ارزیابی هرگونه خطر بالقوه بالا انجام دهند. جریمه های عدم رعایت GDPR می تواند تا 20 میلیون یورو یا چهار درصد از درآمد جهانی (هر کدام بیشتر باشد) هزینه داشته باشد. از زمانی که GDPR اجرای مقررات را آغاز کرد، مجموع جریمه های اخذ شده برای عدم رعایت از 1.3 میلیارد یورو فراتر رفته است!
این بهای بسیار بالایی است که باید پرداخت کنید تا از انجام کمی دقت لازم جلوگیری کنید.
الزامات PIA در کانادا
اگر قصد دارید با یک ارائهدهنده مراقبتهای بهداشتی یا سازمانی که در انتاریو، کانادا درگیر مراقبت از بیمار مجازی است، کار کنید، باید یک PIA قابل قبول برای مطابقت با شبکه پزشکی از راه دور انتاریو (OTN) و مقررات سلامت انتاریو ارائه دهید.بر اساس قانون جدید حفظ حریم خصوصی کبک، همه کسب و کارها ملزم به انجام PIA قبل از دستیابی، توسعه یا طراحی مجدد هر سیستم اطلاعاتی یا پروژه ارائه خدمات الکترونیکی هستند که با جمع آوری، استفاده، افشا، ذخیره یا تخریب اطلاعات شخصی شهروندان کبک سروکار دارد.
اگرچه ممکن است فقط در صورت نیاز به انجام یک PIA وسوسه شوید که نیاز به رعایت آن داشته باشید، انجام آن بدون الزام قانونی، مزایای زیادی دارد. PIA ارائه می دهد:
- نشانی واضح از تعهد شرکت شما به امنیت و حریم خصوصی
- بررسی عمیق رعایت حریم خصوصی پروژه و توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود آن
- شکلی از شواهد قابل سنجش برای:
-
- مشتریانی که می خواهند تصمیمی آگاهانه بگیرند که شامل اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی ارائه دهنده آنها می شود.
- نقض احتمالی حریم خصوصی یا شکایات.
- شواهد انطباق در حین حسابرسی.
-
- نقشه راهی که تعداد کارهای اضافی را کاهش می دهد و به شما کمک می کند از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.
یک PIA خوب چگونه به نظر می رسد؟
مانند بسیاری از چیزهای زندگی، همه PIA ها یکسان نیستند. تیم فنی کاربید اغلب میگوید: «برای به دست آوردن مزایای واقعی، شما فقط به PIA نیاز ندارید – شما نیاز دارید خوب PIA.”
بدیهی به نظر می رسد، درست است؟ متأسفانه، بهویژه برای شرکتهایی که به سرعت در حال رشد هستند، جذابیت انتخاب راه سریع اغلب بر انجام کارها به روش صحیح بیشتر است. این منجر به PIA هایی می شود که پر از شکاف هستند، بیش از حد مبهم هستند که حسابرسان نتوانند آن را بپذیرند و در نهایت باعث اتلاف وقت، پول و تلاش می شوند.
مدیر امنیت Carbide، دایان مک کارتی، توضیح می دهد که «حسابرسان و مشتریان بالقوه فقط نیاز ندارند بدانند که شما از داده هایی که با آنها کار می کنید محافظت می کنید. آنها باید بدانند چگونه. وقتی صحبت از یک PIA خوب می شود، دقت و توجه به جزئیات ضروری است.»
یک PIA خوب باید شامل موارد زیر باشد:
- خلاصه اجرایی – خلاصه ای که جزئیات PIA، از جمله برنامه، محدوده، تیم، روش شناسی و سیستم های در حال بررسی را مشخص می کند.
- سیاست ها و اقدامات احتیاطی – سیاستها و پادمانهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی شرکت موجود مانند آموزش آگاهی، واکنش به حادثه و مدیریت دسترسی را مرور کنید.
- اطلاعات داده – جزئیات سیستم های اطلاعاتی، انواع داده ها و نحوه جمع آوری، تجزیه و تحلیل، حفاظت، توزیع، ذخیره و/یا از بین بردن داده هایی که با آنها کار می کند.
- ارزیابی نظارتی– ارزیابی مقررات مربوط به شرکت و تأیید اینکه آیا شرکت با آنها مطابقت دارد یا خیر.
- توصیه ها و برنامه های عملیاتی – جزئیات در مورد اینکه چگونه می توانید سیستم های اطلاعاتی و طرح پروژه خود را بهبود بخشید.
از کجا با برنامه PIA شروع کنم؟
معمولاً 4 مرحله برای انجام PIA وجود دارد.
1. تجزیه و تحلیل اولیه:
- با تعیین اینکه آیا پروژه شما به هر طریقی با PII سروکار دارد یا خیر، نیاز به PII را ارزیابی کنید.
2. تجزیه و تحلیل پروژه:
- تیم خود را شناسایی کنید و مسئولیت ها را تعیین کنید.
- الزامات چارچوبی که برای این پروژه اعمال می شود را تعیین کنید.
- مروری بر پروژه، از جمله هدف، مزایا، برنامه و نتایج آن.
- محدوده، الزامات قانونی و اهداف ارزیابی را به وضوح تعریف کنید.
3. تجزیه و تحلیل حریم خصوصی:
- اطلاعات جمعآوریشده در مرحله 2 را با الزامات چارچوب برای شناسایی اثرات بالقوه حریم خصوصی مقایسه کنید.
- امنیت اطلاعات داخلی و شخص ثالث، سیاست های حفظ حریم خصوصی داده ها و نقشه های داده را بررسی کنید.
- درک روشنی از همه PII و PHI ایجاد کنید.
- خطرات حریم خصوصی و تأثیر آنها بر مقررات چارچوب و سیاست های داخلی را شناسایی کنید.
- برای رفع این ضعفها و آسیبپذیریها، استراتژیهای کاهش را توسعه دهید.
4. یک گزارش PIA ایجاد کنید:
- در مورد یافته ها و فرصت های بهبود با مدیران ارشد و مدیران فنی بحث کنید.
- پروژه، اهداف، مسائل مربوط به حریم خصوصی، تأثیر حریم خصوصی، برنامه اقدام، وابستگی ها و جدول زمانی را خلاصه کنید تا از تصمیم گیرندگان تأییدیه بگیرید.
- پس از تایید، با استراتژیهای کاهش و پروژه خود پیش بروید.
توجه داشته باشید که این یک نمای کلی بسیار کلی از PIA است و پیچیدگی و عمق هر PIA بسته به شرکت، پروژه آنها و الزامات امنیتی و حریم خصوصی خاص آنها متفاوت است. به همین دلیل است که درگیر کردن یک متخصص با تجربه و بینش می تواند روند را ساده کند. انجام PIA یک فرآیند خسته کننده است، اما لازم نیست سخت باشد!
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ با تیم Carbide تماس بگیرید تا درباره نحوه پشتیبانی از سفر امنیت و حریم خصوصی شما با راه حل های جامع از جمله PIA اطلاعات بیشتری کسب کنید.