
بهترین شیوه های حفظ حریم خصوصی داده ها باید سنگ بنای استراتژی ورود به بازار هر کسب و کار در عصر دیجیتال امروزی باشد. با افزایش حجم اطلاعات شخصی و مالی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود، اطمینان از اینکه شرکت شما اقداماتی را برای محافظت از داده های حساسی که با آنها کار می کنید و سرمایه گذاری در اقدامات امنیت سایبری انجام می دهد، مهم تر از همیشه است.
در این پست وبلاگ، برخی از حفاظتهای کلیدی از حریم خصوصی دادهها را که باید برای بهبود وضعیت امنیت و حفظ حریم خصوصی خود اجرا کنید، مورد بحث قرار میدهیم، اگر قبلاً انجام ندادهاید:
فرآیندهای خود را با قوانین مستند کنید
خط مشی ها و رویه ها اساس هر برنامه امنیت اطلاعات هستند. آنها به تعریف پایه برنامه امنیت اطلاعات شما با چارچوب ها و دستورالعمل های واضح برای شما و تیمتان کمک می کنند.
هنگام توسعه سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت خود نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با این مراحل ساده شروع کنید:
انواع داده هایی را که جمع آوری می کنید شناسایی کنید.
انواع اطلاعات شخصی که مدیریت می کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- اطلاعات قابل شناسایی شخصی: این شامل اطلاعاتی مانند نام، آدرس و شماره تامین اجتماعی است. GDPR یک قانون حفظ حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا است که بر نحوه محافظت شرکت ها از داده های شهروندان اتحادیه اروپا نظارت می کند و کانادا نیز قانون حفظ حریم خصوصی مشابهی به نام PIPEDA دارد.
- اطلاعات مالی: این شامل شماره کارت پرداخت، شماره حساب بانکی و سایر جزئیات مالی است. PCI DSS راهنمایی و کنترل هایی را برای برآوردن الزامات امنیت اطلاعات مالی ارائه می دهد.
- اطلاعات بهداشتی: این شامل سوابق پزشکی و سایر اطلاعات سلامت شخصی است. برای کنترل ها و الزامات حاکم بر اطلاعات سلامت به HIPAA، قانون حریم خصوصی ایالات متحده مراجعه کنید.
- مالکیت معنوی: این شامل مطالب دارای حق چاپ، علائم تجاری و اسرار تجاری است.
- اطلاعات مشتری: این شامل اطلاعاتی در مورد مشتریان شما، مانند سابقه خرید و ترجیحات آنها است. SOC 2 چارچوب امنیتی انتخابی در آمریکای شمالی برای اطلاعات حفاظت از داده است. ISO 27001 یک استاندارد بین المللی مشابه SOC 2 است که مجموعه ای جامع از کنترل ها و الزامات حفاظت از داده ها را ارائه می دهد.
محافظت از همه این نوع داده ها بسیار مهم است زیرا همه آنها می توانند برای هکرهای مخرب ارزشمند باشند و در صورت به خطر افتادن، می توانند برای آسیب رساندن به کسب و کار یا مشتریان شما استفاده شوند. هر یک از این نوع دادهها مجموعهای از ریسکها و چارچوبهای امنیتی مربوط به خود را برای رسیدگی به آن خطرات دارند. چارچوب ها به گونه ای طراحی شده اند که کنترل ها و الزامات منحصر به فرد بهینه سازی حریم خصوصی شرکت شما را برآورده کنند.
توضیح دهید که چگونه از این اطلاعات استفاده می کنید و چرا به آن نیاز دارید
بهترین روشهای حفظ حریم خصوصی دادهها همیشه مستلزم جمعآوری و نگهداری حداقل دادههای لازم برای راهاندازی کسبوکار شما است. درک اینکه چرا دادههایی را که انجام میدهید جمعآوری میکنید و نحوه استفاده از آنها برای پیروی از این بهترین روش ضروری است و باید در سیاستهای حفظ حریم خصوصی شما به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.
به عنوان مثال، می توانید از آدرس ایمیل مشتری برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی یا شماره کارت پرداخت برای پردازش سفارش آنها استفاده کنید.
همچنین باید فرآیندهایی را که دنبال میکنید برای از بین بردن دادههایی که دیگر استفاده نمیکنید یا مشتری درخواست کرده است از سیستمهای شرکت شما حذف شوند، بگنجانید.
کنترلهای امنیتی را که در اختیار دارید مشخص کنید
اطمینان حاصل کنید که خط مشی رازداری شما راه های بسیاری را که شما و شرکتتان از داده هایتان محافظت می کنید، پوشش می دهد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- پیاده سازی رمزهای عبور قوی
- استفاده از احراز هویت چند عاملی (MFA)
- نرم افزار و سیستم های خود را به طور مرتب به روز کنید تا از محافظت آنها اطمینان حاصل کنید.
- استفاده از رمزگذاری برای محافظت از داده های حساس
حق انتخاب مشتری خود را در اولویت قرار دهید و خارج از
در نهایت، مطمئن شوید که چگونه مشتریان شما می توانند به اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته باشند و آنها را به روز کنند و چگونه می توانند از انواع خاصی از جمع آوری داده ها انصراف دهند، بحث کنید.
با آموزش های امنیتی به تیم خود فرصت بدهید
یکی از بهترین راهها برای محافظت از دادههای کسبوکارتان، آموزش کارکنانتان در مورد حریم خصوصی و امنیت دادهها با آموزش جامع آگاهی از امنیت است. این شامل آموزش کارکنان شما در مورد اهمیت حریم خصوصی داده ها و همچنین نحوه محافظت از اطلاعات حساس است.
آموزش آگاهی از امنیت و حریم خصوصی بخشی جدایی ناپذیر از یک برنامه پایدار است. مهم نیست که خطمشیها و رویههای شما چقدر مستند یا صحیح هستند، اگر مطمئن نیستید که تیم شما بهترین شیوههای امنیتی را درونی کرده است، سازمان خود را در معرض خطر قرار میدهید.
برنامه های آموزشی قوی می تواند شامل موضوعاتی مانند ایجاد رمزهای عبور قوی، شناسایی کلاهبرداری های فیشینگ و شناسایی فعالیت های مشکوک باشد. با اطمینان از اینکه کارمندان شما از حریم خصوصی داده ها آگاه هستند، می توانید خطر نقض داده های ناشی از خطای انسانی را کاهش دهید.
از ابزارهای هک اخلاقی استفاده کنید
هک اخلاقی که به عنوان هک یا تست نفوذ “کلاه سفید” نیز شناخته می شود، ابزاری است که برای شناسایی و رفع مشکلات امنیتی احتمالی در سیستم های یک شرکت قبل از سوء استفاده هکرهای مخرب از آنها استفاده می شود. هکرهای اخلاقی متخصصان امنیتی هستند که از مهارت های خود برای یافتن آسیب پذیری ها و نقاط ضعف استفاده می کنند و راه حل هایی را برای رفع آنها توصیه می کنند. با آزمایش پیشگیرانه امنیت سیستم های خود، می توانید خطر نقض داده ها را کاهش دهید و از اطلاعات شخصی مشتریان و کارمندان خود محافظت کنید.
انطباق با نظارت مستمر را حفظ کنید
نظارت مستمر جزء کلیدی برنامه مدیریت ریسک هر سازمان است. با خودکار کردن فرآیند ارزیابی و نظارت بر سیستمهای خود، میتوانید بر اساس اطلاعات خاص، قابل اندازهگیری و عملی ارائه شده تصمیمات مؤثر مبتنی بر ریسک اتخاذ کنید و به سرعت به ریسکهای شناساییشده پاسخ دهید.
دفعات نظارت باید برای اطمینان از شناسایی و رسیدگی به موقع خطرات کافی باشد. این رویکرد پیشگیرانه برای حفظ حریم خصوصی داده ها به طور قابل توجهی تأثیر حملات سایبری و نقض داده ها را بر شرکت و مشتریانش کاهش می دهد.
چارچوبهای امنیتی چندگانه به نظارت مستمر برای انطباق نیاز دارند. به عنوان مثال، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در نشریه NIST 800-53 خود راهنمایی هایی را در مورد نظارت مستمر ارائه می دهد و برنامه مدیریت ریسک و مجوز فدرال (FedRAMP) نظارت مستمر را به عنوان بخشی از ارزیابی امنیتی و فرآیند مجوز برای فروشندگان خدمات ابری
با اتخاذ نظارت مستمر به عنوان بهترین روش حفظ حریم خصوصی داده ها، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که الزامات این چارچوب ها را برآورده می کنند و از اطلاعات حساس مشتریان خود محافظت می کنند.
مراحل بعدی: کاربید کمک خلبان شما در سفر حریم خصوصی داده ها است
ما فرآیند مدیریت هدف و کار را با پلت فرم خودکار و راهنمایی های انسانی متخصص خود ساده می کنیم. راه حل ما یک دید جامع از امنیت و حریم خصوصی شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد یک استراتژی قابل اعتماد را اجرا کنید.
ما با استفاده از 100+ ادغام فنی خود، از دامنه مراقبت می کنیم و جمع آوری شواهد را به صورت خودکار انجام می دهیم. ما همچنین یک گزارش امنیتی دقیق تهیه می کنیم که برای تصمیم گیری و ارتباط بین سهامداران بسیار مهم است. با کاربید، می توانید بدون به خطر انداختن امنیت، حریم خصوصی یا رعایت قوانین، بر رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.
در اینجا دو راه برای شروع وجود دارد:
- برای کسب اطلاعات بیشتر، نسخه نمایشی را با تیم ما رزرو کنید.
- اگر این پست وبلاگ را از طریق لینکدین یا مفید می دانید به اشتراک بگذارید توییتر.