هنگامی که کارفرما استخدام می کند، علاوه بر اضافه کردن یک عضو جدید به سازمان، رابطه ای بین کارمند و کارفرما ایجاد می کند. ایجاد موفقیت آمیز یک رابطه پایدار، احتمال رضایت و تعهد هر دو طرف به یکدیگر را افزایش می دهد. هر دو تعیین می کنند که این اتصالات چقدر محکم هستند. مشارکت کارکنان اغلب از این تعامل ناشی می شود، که باعث تقویت روحیه کارکنان و فرهنگ پر رونق در محل کار می شود. به طور قابل توجهی به موفقیت کسب و کار کمک می کند. گزارش گالوپ در مورد مشارکت کارکنان نشان می دهد که شرکت هایی با نیروی کار بسیار درگیر 21 درصد سود بیشتری دارند. آنها همچنین 17 درصد بهره وری بالاتری نسبت به شرکت هایی با نیروی کار غیرفعال دارند.
- کارفرما رزومه ها را بررسی می کند.
- مصاحبه انجام می شود و بررسی پیشینه انجام می شود. پیشنهاد کار تمدید شد
- در نهایت، نامزد مناسب استخدام می شود. در حالی که فرآیند استخدام می تواند برای نامزدها استرس زا باشد، برای کارفرمایان نیز می تواند بسیار استرس زا باشد.
یک جوینده کار فقط باید درخواست بدهد، برای مصاحبه حاضر شود و منتظر بماند. برای یافتن تنها یک نامزد مناسب برای این موقعیت، یک شرکت باید صدها برنامه کاربردی را بررسی کند و ده ها مصاحبه انجام دهد. وقتی آن پیشنهاد شغلی در نهایت پذیرفته شد، روزی برای جشن گرفتن است. با این حال، این مرحله از روش به دور از نور در انتهای تونل است. استخدام فقط آغاز کار است. فرآیند استخدام و مصاحبه ممکن است تمام شده باشد، اما مرحله بعدی – ایجاد یک رابطه کاری – به همان اندازه مهم است. با این حال، این مرحله از روش به دور از نور در انتهای تونل است. استخدام فقط آغاز کار است. فرآیند استخدام و مصاحبه ممکن است تمام شده باشد، اما مرحله بعدی – ایجاد یک رابطه کاری – به همان اندازه مهم است.
هنگام ایجاد یک رابطه قوی کارفرما و کارمند، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
- آشنا شدن با یکدیگر: درک نقاط قوت و ضعف یکدیگر برای شروع یک رابطه قوی بسیار مهم است. شناسایی ویژگی های مشترک و متمایز آنها به افراد کمک می کند تا یکدیگر را درک کنند.
- ارتباط رایگان: یک خط ارتباط باز بین کارفرما و کارمند ضروری است. در نهایت، آنها در یک صفحه قرار می گیرند، در یک مسیر حرکت می کنند و به سمت یک نتیجه کار می کنند. یک متاآنالیز گالوپ نشان داد که شرکتهایی با نیروی کار متعهد تا 22 درصد سود بیشتری نسبت به رقبای با تعداد مشارکت پایینتر دارند (گالوپ)
- تصدیق و تصدیق: کارفرمایان باید در نظر داشته باشند که ستایش و پاداش به اندازه انتقاد مهم است.
- ایجاد برنامه های توسعه کارکنان: یک برنامه توسعه کارمند برای هر یک از اعضای تیم ایجاد کنید تا با بررسی عملکرد آنها همراه شود. این به تیم شما اجازه می دهد تا مسیر موفقیت را ببیند و به آنها اطمینان دهد که مدیریت بهترین منافع خود را در ذهن دارد.
- افزایش انگیزه: به دنبال استراتژی هایی برای ایجاد انگیزه بهتر در کارکنان خود باشید تا بتوانید رابطه مثبت کارمند/کارفرما را حفظ کنید. پیوندهای محکمی را می توان در حین کار بر روی یک پروژه به خصوص چالش برانگیز با درگیر شدن در فعالیت هایی مانند نگاه کردن به تصویر بزرگ، ارزیابی نتایج، استراحت های مکرر و حفظ سلامتی ایجاد کرد.
بنابراین، یک رابطه کاری خوب می تواند تأثیر مثبتی بر تجارت داشته باشد. برخی از آنها می توانند:
- درگیری کمتر در محل کار: در یک محل کار با استقبال کمتر احتمال بروز تعارض وجود دارد. هنگامی که کارگران همکاری می کنند و به یک هدف مشترک می رسند، اعتماد آنها به یکدیگر قوی تر می شود. به نوبه خود، با جلوگیری از سردرگمی و تشدید اختلاف، آنها را مؤثرتر می کند.
- بهره وری انباشته: همانطور که قبلاً گفته شد، کارکنان شاد بهره وری بیشتری دارند که باعث افزایش درآمد شرکت می شود. دلیل این امر این است که وقتی محیط کار خوشایند باشد، انگیزه و روحیه افزایش می یابد. و هنگامی که کارگران خوشحال هستند، به احتمال زیاد بهترین کار خود را در محل کار ارائه می دهند. یک مطالعه نشان داد که مکانهای کاری با مشارکت بالا 10 درصد افزایش در رتبهبندی مشتریان و 20 درصد افزایش در فروش داشتهاند (Qualtircs)
- نرخ تعامل بالاتر: مشارکت کارکنان رابطه مستقیمی با روابط سازمانی دارد. بر اساس تحقیقات انجمن مدیریت منابع انسانی، اکثر کارمندان معتقدند که رابطه آنها با کارفرما برای شادی آنها در کار مهم است. از آنجایی که آنها احساس ارزشمندی می کنند، روابط شخصی می تواند کارکنان را تشویق کند تا در دراز مدت شرکت را توسعه دهند و به آنها متعهد شوند.
- افزایش نرخ نگهداری: کسب و کارهایی که روابط خوب خود را حفظ می کنند به احتمال زیاد موفق می شوند زیرا به آنها کمک می کند اعتماد کارمندان متعهد خود را که ماندن را انتخاب می کنند، جلب کنند. ترجیح داده می شود برای ایجاد یک رابطه مستحکم به جای سرمایه گذاری در جستجوهای جدید سرمایه گذاری کنید تا از دست دادن کسب و کار خودداری کنید زیرا آنها تیم و سازمان را ترک نمی کنند و در جذب نیرو، استخدام و صرفه جویی می کنند. آموزش شرکتی.
ایجاد رابطه نزدیک بین کارفرما و کارمند ممکن است آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد ساده نباشد. با این حال، لحظه ای که شروع به صرف وقت برای آنها کنید، متوجه خواهید شد که این بهترین دوره برای رشد شرکت شما است.