در سال های اخیر، بازار کار به شدت توسعه یافته است، نرخ بیکاری در سال 18-2017 6.1 درصد بوده است، اگرچه هر روز فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می شود، اما در مورد درخواست برای هر موقعیت رقابت جدی وجود دارد. رزومه ها نقش مهمی در طول جستجوی کار دارند، حتی اگر برای هر موقعیتی واجد شرایط باشید، اگر یک نامزد بالقوه رزومه بهتری از شما داشته باشد، شانس انتخاب شدن او به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اگر می خواهید علم پشت جمع آوری یک رزومه برای لیست شدن را بدانید، به جای درستی آمده اید! در این وبلاگ به شما یاد می دهیم که چگونه رزومه بنویسید و چگونه تغییرات اساسی در رزومه خود ایجاد کنید که تاثیر زیادی خواهد داشت. بیایید درست وارد آن شویم
اگر دوست ندارید بخوانید، در اینجا یک ویدیو برای مرجع وجود دارد:
موضوعاتی که در این وبلاگ به آنها خواهیم پرداخت:
نحوه کارگزینی
فرمت رزومه مناسب را انتخاب کنید
اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی صحیح را ذکر کنید
یک عنوان رزومه منحصر به فرد بنویسید
دستاوردهای کاری قابل توجه خود را فهرست کنید
مهارت های نرم و سخت خود را اضافه کنید
کلمات کلیدی مرتبط را ذکر کنید
نامه پوششی مشابهی بنویسید
قبل از ارسال رزومه خود را بررسی کنید
استخدام چگونه کار می کند – علم پشت فهرست شدن رزومه
ابتدا بیایید درک کنیم که فرآیند استخدام چگونه کار می کند. منابع انسانی و استخدام کنندگان در سراسر جهان در حال استفاده از فناوری های جدید هستند تا فرآیند استخدام را آسان تر و قابل مدیریت تر کنند، یکی از این فناوری ها که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، Application Tracking System یا ATS است. کاری که سیستم ردیابی اپلیکیشن اساسا انجام می دهد این است که به عنوان پایگاه داده ای از هزاران رزومه ای که دریافت می کند عمل می کند و آنها را با شرح شغل مطابقت می دهد. همچنین دادههای نامربوط را از رزومه شما حذف میکند و آنهایی را که مهم میداند حفظ میکند. این زمانی است که استفاده از کلمات کلیدی مناسب نتیجه داد، ما به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد، در حال حاضر اجازه دهید ابتدا روی فرآیند استخدام تمرکز کنیم. هنگامی که سیستم ردیابی درخواست به رزومه شما یک پرچم سبز می دهد، برای دورهای بعدی در لیست نهایی قرار می گیرید و این به این معنی است که برای کار مناسب هستید.
انتخاب فرمت رزومه مناسب
انتخاب فرمت رزومه مناسب میتواند برای کسی که برای اولین بار رزومه خود را ایجاد میکند کمی چالش برانگیز باشد، اگرچه هزاران فرمت آنلاین موجود است، شما باید یکی را انتخاب کنید که ساده، آسان برای استفاده و همانطور که در مورد آن بحث کردیم – “ آسان برای حذف “. برای آسانتر کردن کار، میتوانید قبل از انتخاب رزومه، این چک لیست را مرور کنید تا ببینید آیا رزومه برای شما مناسب است یا خیر:
- آیا فونت و تورفتگی مناسبی دارد؟
- آیا فرمت دارای تمام بخش هایی است که می خواهم شامل شود؟
- آیا حرفه ای به نظر می رسد و برای شغلی که درخواست می کنم جواب می دهد؟
- آیا خراش دادن آسان است؟
- آیا تمام داده های من در این قالب قرار می گیرند؟
- CV تمام شده من چند صفحه خواهد بود؟
قبل از ویرایش رزومه خود بررسی کنید که آیا به این سوالات پاسخ داده شده است. در اینجا چند فرمت رزومه به عنوان نمونه آورده شده است،
برای ایجاد یک رزومه کامل، نه تنها باید نحوه نوشتن یک رزومه، بلکه تمام بخش هایی که باید در آن گنجانده شود را نیز بدانید. اگر در مورد بخشهایی که باید ذکر شود سردرگم هستید، در اینجا لیستی وجود دارد که برای هر رزومه ضروری است:
اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی را ذکر کنید
در این بخش اول موارد زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود، اغلب متقاضیان رزومه خود را با اطلاعات نادرست یا ناقص ارسال می کنند که منجر به رد فوری می شود. برای جلوگیری از این امر، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات درج شده در CV شما صحیح و به روز است. با شماره تماس محل کار، ایمیل حرفه ای و هر آدرس وب سایتی که ارتباط شما را تسهیل می کند، شروع کنید.
نوشتن یک سرفصل رزومه منحصر به فرد
تازه کارها عادت دارند عناوین رزومه را در گوگل جستجو کنند و اولین مثالی که ظاهر می شود را کپی پیست کنند، اگرچه این ممکن است یک راه آسان برای خروج باشد، استخدام کنندگان بلافاصله می دانند که آیا عنوانی که شما نوشته اید منحصر به فرد است یا نه (البته، آنها مثل شما جدیدتر نیستند!). چیزی که واقعاً چشم هر مصاحبه کننده ای را به خود جلب می کند عنوان صادقانه و بی نظیر بی نظیر است. و ساخت آن واقعا آسان است. کاری که می توانید انجام دهید این است که به چند نمونه در وب نگاه کنید و سعی کنید عنوان خود را بر اساس آنچه فکر می کنید برای شما مناسب تر است ساختار دهید.
مثال 1
مثال 2
دستاوردهای کاری خود را فهرست کنید
اگر تازه کار هستید، ممکن است چیزی برای نوشتن در این بخش نداشته باشید، اما کاری که می توانید انجام دهید این است که کارآموزی یا پروژه هایی را که در طول فارغ التحصیلی انجام داده اید ذکر کنید. اگر هیچ دوره کارآموزی برای ذکر کردن ندارید، می توانید فقط در مورد فناوری هایی که به خوبی با آنها آشنا هستید بنویسید.
اگر فردی باتجربه هستید، میتوانید با وارد کردن مشتریان عمده یا پروژههایی که روی آنها کار کردهاید یا هر دستاورد قابلتوجهی که بر شرکت تأثیر گذاشته است، شروع کنید.
مهارت های نرم و سخت خود را اضافه کنید
افزودن مهارت های نرم و سخت به رزومه کاری به استخدام کننده ایده می دهد که شما به عنوان یک شخص چگونه می توانید باشید، مهارت های نرم شامل اخلاق کاری و توانایی های شما مانند ارتباط خوب، مهارت های رهبری و غیره از سوی دیگر است. مهارتهای سخت، تواناییهای فنی مرتبط با کار هستند. هر دو به یک اندازه مهم هستند و نقش مهمی در انتخاب نامزد مناسب برای این موقعیت دارند
کلمات کلیدی مرتبط را ذکر کنید
کلمات کلیدی چیزی نیست جز کلماتی که در شرح شغل ذکر شده است. برای مقابله با سیستم ردیابی اپلیکیشن، باید انتخاب کنید که این کلمات کلیدی را قرار دهید و به صورت یکپارچه در رزومه خود ذکر کنید تا انتخاب شوید. هر زمان که رزومه ای توسط تیم استخدام دریافت می شود، آنها این کلمات کلیدی را جستجو می کنند و رزومه هایی را انتخاب می کنند که شامل موارد مشابه باشد.
نامه پوششی مشابهی بنویسید
نامه پوششی یک سند یک صفحه ای است که شما به عنوان بخشی از درخواست شغلی خود ارسال می کنید. شما باید به عنوان یک پیام مستقیم به مدیر استخدام فکر کنید. هنگام نوشتن نامه حمایتی، فقط باید توضیح دهید که چرا فرد مناسبی برای این شغل هستید. هدف آن معرفی شما و خلاصه ای از تجربیات حرفه ای شماست.
قبل از درخواست رزومه خود را بررسی کنید
همیشه بهتر است قبل از ارسال رزومه، دو دقیقه وقت بگذارید و رزومه خود را برای هرگونه اشتباه گرامری و غلط املایی تصحیح کنید. این اشتباهات ممکن است جزئی به نظر برسند، اما می توانند باعث رد شدن رزومه شما شوند، پس بهتر است در امان باشید تا متاسف باشید!
این ما را به پایان این وبلاگ در مورد نحوه نوشتن رزومه می رساند. امیدوارم از یادگیری تغییرات کوچکی که می توانید در رزومه خود ایجاد کنید لذت برده باشید و تأثیر زیادی داشته باشید. یادگیری لذت بخش!
سوالی از ما دارید؟ لطفاً آن را در بخش نظرات زیر ذکر کنید و ما به شما پاسخ خواهیم داد.