گرفتار شدن در شلوغی و شلوغی زندگی روزمره آسان است، اما اگر به شکافهای عملکرد و مهارتهای نیروی کار خود توجه نکنید، میتوانید به یک کتری ماهی خوب برسید. هیچ کس نمی تواند در همه چیز متخصص باشد، اما چه در محل کار باشد و چه در زندگی شخصی، شناسایی زمینه هایی که کارکنان شما در آن برتری دارند و زمینه هایی که می توانند پیشرفت کنند، می تواند به موفقیت روزافزون شرکت شما کمک کند. برای افزایش مهارت های حرفه ای، آموزش شرکتی برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است. در اینجا هفت نکته برای ارزیابی عملکرد و شکاف مهارت وجود دارد.
- نشانههایی که نشان میدهد کارمندان شما به تواناییهای خود عمل نمیکنند
تعیین اینکه چرا تیم شما از پتانسیل خود استفاده نمی کند می تواند دشوار باشد. آنها ممکن است از شکاف های مهارتی رنج ببرند یا به سادگی زمان کافی را به کار خود اختصاص ندهند. خبر خوب این است که چند نشانه وجود دارد که به شما کمک می کند تفاوت را تشخیص دهید.
- کارمندان به جای اینکه خودشان اشتباهات دیگران را تصحیح کنند، روی آنها کار می کنند.
- کارمندان مسئولیت اعمال خود را بر عهده نمی گیرند و در عوض دیگران را به خاطر ایجاد مشکل سرزنش می کنند.
- کارمندان در اعتراف به اشتباه در مورد چیزی مشکل دارند، حتی اگر برای دیگران آشکار باشد.
- کارمندان احساس می کنند بیش از حد کار می کنند، زیرا آنها با وظایف بیش از حد سنگین هستند، اما هنوز هم انتظار می رود که همه چیز را به موقع انجام دهند. با این حال، به نظر می رسد که آنها هرگز نمی توانند به یکباره به تمام وظایفی که در بشقاب خود دارند برسند.
به گفته مککینزی و شرکت، اکثریت قریب به اتفاق شرکتها در سراسر جهان (87 درصد) میدانند که یا در حال حاضر با کمبود مهارت مواجه هستند یا ظرف چند سال آینده آنها را خواهند داشت.. اسkills gap تفاوت بین عملکرد ایده آل یک کارمند و عملکرد واقعی او است. از منظر تجاری، استراتژی سازمان ایجاد و رسیدگی به این تفاوت ها در بلندمدت و کوتاه مدت از طریق ابزارهای مختلف مانند آموزش، راهنمایی یا بازسازی سازمانی است.
ارزیابی کارکنان یک راه عالی برای شناسایی شکاف های مهارتی است. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله آزمون ها، آزمون ها و ارزیابی های تمرینی. نکته کلیدی در اینجا این است که ارزیابی ها را بر اساس یک زمینه کاری واقعی قرار دهید تا بتوانید شکاف های واقعی مهارت و الزامات آموزشی را شناسایی کنید. در مورد اینکه چگونه می توان این را به سرعت و به طور موثر اجرا کرد؟ حتی LMS شما می تواند کمک کند: یک راه حل تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها می تواند به شناسایی شکاف مهارت ها و دانش در محل کار کمک کند.
بر اساس آخرین گزارش یادگیری در محل کار لینکدین: 64 درصد از متخصصان یادگیری و توسعه می گویند مهارت مجدد نیروی کار امروز برای پر کردن شکاف های مهارتی یک اولویت است.و چنین ارزیابی هایی را منتشر کنید، درک اینکه چه کسی باید به چه چیزی آموزش دهد و چگونه آسان تر می شود.
- نکته 2 – از کسانی که در اطراف کار می کنند بپرسید
راهبرد دیگر برای شناسایی شکاف های مهارتی از طریق بازخورد است. یک رویکرد، بررسی 360 درجه است. یکی از روشهای مهم بررسی عملکرد کارکنان، دریافت بازخورد از همتایان، مدیران و گزارشهای مستقیم است. غیر معمول نیست که بررسی های بازخورد شامل مشتریان، مشتریان و تامین کنندگان نیز می شود. این رویکرد ارزیابی همچنین می تواند به عنوان یک روش جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گیرد. به جای دریافت بازخورد از یک کارمند خاص، می توانید در مورد مسائل عملکرد کلی بازخورد دریافت کنید و می توانید از داده ها برای تجزیه و تحلیل تیم یا آموزش فردی خود استفاده کنید.
- نکته 3 – سوالات سخت را بپرسید
همه می دانند که اعداد کل داستان را بیان نمی کنند. بهترین راه برای سنجش تفاوت بین مهارت و عملکرد، پرسیدن سوالات سخت است. آیا آنها این احساس را دارند که چرا کارهایی را انجام نمی دهند یا کارهایی را انجام نمی دهند که باعث شکست در محل کار می شود؟ آیا آنها متوجه شده اند که چگونه از تأثیر این رفتار بر موفقیت آینده جلوگیری کنند؟ واقعیت این است که پاسخ به این سوالات ممکن است برای همه آسان نباشد. اما اگر بتوانیم آنچه را که در گذشته ما را به بیراهه کشانده است شناسایی کنیم، می توانیم مسیر جدیدی را برای آینده خود انتخاب کنیم.
- نکته 4 – به عنوان یک مربی در آنجا حضور داشته باشید
در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به توسعه مهارت های کارمند خود کمک کنید:
- از آنها بخواهید یک هم تیمی جوان را راهنمایی کنند.
- آنها را وادار کنید مسئولیت خاصی مانند بهبود مدیریت زمان یا کارایی هزینه برای تیم را بر عهده بگیرند.
- پروژه ای خارج از کار روزانه به آنها اختصاص دهید که می تواند به افزایش مهارت آنها در زمینه ای که می خواهند کاوش کنند کمک کند.
- نکته 5 – بررسی کنید که آیا کارکنان با رفتار مطابقت دارند یا خیر
به همان اندازه مهم، اگر نه بیشتر، این است که بررسی کنید که کارکنان شما به این رفتار پاسخ می دهند یا خیر. زمانی را برای مشاهده نحوه تعامل کارکنان شما با مشتریان، برخورد با مسائلی که در محل کار ایجاد می شود، و کار با همتایان و مدیران خود اختصاص دهید. اگر فکر میکنید که من میخواهم او این کار را انجام دهد، در نظر بگیرید که آیا این شخص در جای دیگری در سازمان شما مناسبتر است یا خیر. به خاطر داشته باشید که وقتی افراد از همکاران نزدیک یا اعضای تیم هستند، همیشه آسان نیست که در مورد چنین موضوعاتی با آنها روبرو شوید.
- نکته 6 – یک حسابرسی نیروی کار انجام دهید
دو راه برای انجام ممیزی ارزیابی وجود دارد: اولی از طریق ممیزی داخلی است که توسط سازمان انجام می شود. در این مورد، هر کارمند در یک شرکت باید یک ارزیابی از خود انجام دهد تا مشخص شود که باید روی چه چیزی کار کنند. این را می توان با انجام تجزیه و تحلیل شکاف عملکرد خود به دست آورد، جایی که خود را بر اساس فهرست مهارت ها و شایستگی های حرفه ای خود ارزیابی می کنید.
گزینه دوم این است که یک ارزیابی خارجی توسط شخصی انجام شود که قبلاً با سازمان درگیر نبوده است. این کارشناسان معمولاً برای ارزیابی های خاص وارد می شوند، اما در صورت نیاز، می توانند بینش های ارزشمندی ارائه دهند. آنها در مورد عملکرد هر بخش و همچنین نحوه عملکرد کارکنان در مورد اهداف و اهداف فردی آنها بازخورد ارائه می دهند.
- نکته 7 – به شاخص های کلیدی عملکرد توجه کنید
نگاهی به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای سنجش سلامت شرکت می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر در صنعت B2B هستید، ارزش آن را دارد که KPIهای جذب و حفظ مشتری را بررسی کنید تا ببینید کسب و کار شما چقدر خوب عمل می کند. این به شما کمک می کند تا بفهمید کدام جنبه های کسب و کار شما به خوبی کار می کنند و کدام یک نیاز به بهبود دارند. KPIها همچنین میتوانند بینشی در مورد جایی که ممکن است شکافهای مهارتی وجود داشته باشد ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر در طول زمان متوجه کاهش در اعداد درآمد یا نرخ حفظ شدهاید، اما نمیتوانید دلیل آن تغییر را شناسایی کنید، میتواند به این معنا باشد که مجموعه مهارتهای شما با آنچه بازار از یک صاحب کسبوکار موفق میخواهد مطابقت ندارد. کسب و کار در اقتصاد امروز
به طور کلی، مهمترین کاری که میتوانید برای رفع شکافهای عملکردی انجام دهید، گفتگوی صریح با رئیستان است. از آنها بخواهید به شما کمک کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و از آنها کمک بخواهید تا بر روی نقاط قوت خود کمک کنند. این روند باید ادامه یابد تا اطمینان حاصل شود که مهارت های همه در طول روز کاری بهبود می یابد. برخی از مراحلی که برای اطمینان از ماندن در اوج عملکرد انجام می دهید چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!