آموزش و توسعه کارکنان می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که کارکنان اهمیت آن را درک نمی کنند. این امر منجر به مقاومت در سازمان بین کارفرمایان و کارکنان می شود. این به دلیل عدم وضوح در مورد آنچه که آنها باید در آینده پس از تکمیل ارتقاء مهارت انجام دهند، اتفاق می افتد. در دنیای امروزی که هیچ کس برای ایستادن و تماشا کردن وقت ندارد، گفتن “فقط انجامش بده” هرگز کافی نیست. برای اولویت دادن به آموزش برای نیروی کار، باید آنها را متوجه ارزش و مزایای آن کرد.
در اینجا چند راه وجود دارد که میتوانیم پاداشهای یادگیری کارمندان را که یادگیری یادگیرنده را افزایش میدهند، ترکیب کنیم:
- کاری کنید که ابتدا ارزش واقعی را ببینند. آیا آنها هدف یادگیری را می دانند؟
اگر مدیر یک سازمان بزرگ هستید، نشان دادن ارزش آموزش ممکن است دشوار باشد. الزامات انطباق و مقررات وجود دارد که کارکنان را ملزم می کند حتی اگر مستقیماً تحت تأثیر قرار نگیرند، آموزش ببینند. اما وقتی نقاط بین کار کارکنان و الزامات آموزشی را به هم وصل می کنید، کارمندان شما راحت تر درک می کنند که چقدر برای آنها مهم است که شرکت کنند.
88 درصد از کارمندان موافق هستند که برای کارفرمایان مهم است که به کارمندان برای کارهای عالی پاداش دهند. نه تنها این، گالوپ مطالعه نشان داد که عدم شناخت یکی از شایع ترین دلایل ترک سازمان است.
بنابراین. باید به کارکنان خود ارزش آموزش آنها را نشان دهید و به آنها کمک کنید بفهمند که چگونه کار روزانه آنها را بهبود می بخشد. رایج ترین راه برای ارتقاء، استفاده از مشوق هایی مانند مجوز کنفرانس رایگان یا بلیط رایگان یک رویداد یا سمینار و جوایز نقدی برای کسانی است که جلسات مربیگری فردی را با مدیران خود تکمیل می کنند. این روشها به این دلیل کار میکنند که وقتی کارمندان خود را با ارزش و انگیزه چیزی خارج از شرح شغلشان میبینند، به احتمال زیاد تمایل دارند در مورد آنچه برای موفقیت در کار لازم است بیشتر بدانند.
- فرصت هایی برای یادگیری و عملکرد ایجاد کنید
یادگیری چیزهای جدید کار آسانی نیست. هر چند وقت یک بار از شما خواسته می شود که نقش جدیدی را به عهده بگیرید یا در معرض روش های مختلف کاری قرار بگیرید؟ گوش دادن به سخنرانی ها بسیار ساده تر از صرف وقت برای آموزش های داخلی است – مگر اینکه در ازای تلاش خود چیزی داشته باشید. این می تواند به عنوان یک چیز خوب دیده شود، اما دارای معایبی است. اگر آموزش فقط مهارتهایی را ارائه میدهد که در چند ماه آینده به کار نخواهند رفت، پس چرا وقت و پول را برای آن سرمایهگذاری کنید؟ اگر کارمندان شما بدانند که از تکمیل بسته آموزشی خود سود محسوسی نخواهند گرفت، در طول زمان می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
فقط باید مطمئن شوید که آموزش برای کارمندان شما تبدیل به یک کار طاقت فرسا نمی شود. در عوض، فرصت های یادگیری را فراهم می کند که به رشد کارکنان کمک می کند. بگذارید ببینند آموزش چگونه می تواند به رشد آنها کمک کند.
- رقابت سالم کمک می کند
بسیاری از پلتفرمهای یادگیری، از جمله Edureka، برنامههای پاداشی را ارائه میدهند که از طریق گواهیها و نشانها برای تکمیل دوره، شناسایی میشوند. آموزش شرکتی، آموزش، کارآموزی یا حتی وبینار. بسیاری از ما «نشانهایی» را دیدهایم که در مکانهایی مانند موزه کودکان یا سایتهای بازی اعطا میشوند. این نشانها نه تنها به نمایش دستاوردها کمک میکنند، بلکه به ترویج رقابت سالم بین همسالان کمک میکنند. نشان ها با افزودن “امتیاز” به نمایه آنلاین به روشی شبیه به یک تایمر شمارش معکوس روزانه برای دستیابی به اهداف خاصی در هر بازی اعطا می شوند. با پلتفرمهایی مانند لینکدین، جمعآوری این گواهیها و نشانها نه تنها باعث بالا رفتن وجهه کارمندان شما میشود، بلکه رقابت سالمی را ایجاد میکند، که بیشتر نیاز روز است.
- انتخابی باشید
گام مهم برای توسعه یک سیستم یادگیری با ارزش، انتخاب دوره مناسب است.
آموزش باید تاثیرگذار و جذاب باشد و باید بتواند رفتار یا مهارت ها را پس از اتمام بهبود بخشد. اگر آموزش به آن دست نمی یابد، پس چرا آن را انجام دهید؟
خلاق باشید، اما دوره هایی را انتخاب کنید که عملکرد را بهبود بخشد و ارزش کسب و کار را برای سازمان شما افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که پاداش شما به اندازه کافی قانع کننده است تا بیشترین کارمندان و کسانی که در موقعیت های با ارزش هستند را جذب کند.
با این حال، به یاد داشته باشید که همه پاداش ها یکسان ایجاد نمی شوند.
حقیقت این است که این تحقیق نشان می دهد که 65 درصد از کارکنان در واقع مشوق های غیر پولی را ترجیح می دهند. استفاده از غذا و پول “رایگان” به عنوان پاداش می تواند برای یک تجارت خطرناک تر از آن چیزی باشد که بیشتر مردم تصور می کنند.
در حالی که درست است که کارمندان میخواهند برای کار سختشان پاداش دریافت کنند، اما میتوانید به آنها انگیزههایی بدهید که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آنها دارد. گاهی اوقات ممکن است شما را شگفت زده کنند که چقدر از کار کردن برای رسیدن به یک هدف لذت می برند.
- بیش از آنچه که انتظار دارند ارائه دهند
اگر یک سری از انگیزه های پاداش ارائه می دهید، از آنها به اندازه کافی استفاده کنید. اگر آنها بیش از حد قابل پیش بینی شوند و همه بدانند چه انتظاری دارند، قدرت خود را از دست خواهند داد. هر ماه یک موضوع را انتخاب کنید و آن را در چندین مکان تبلیغ کنید. سپس میزان تکمیل و تأثیر یادگیری را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، اگر در سال گذشته به صورت هفتگی صحبت های ناهار تیمی ارائه داده اید، به چیز دیگری بروید تا آنها را تازه و جالب نگه دارید. اغلب نقل شده است مطالعه از مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان داد که ابراز قدردانی از شخصی که دارای قدرت است باعث می شود افراد 50 درصد بازده بیشتری داشته باشند.بنابراین، فراموش نکنید که به شرکت کنندگان پس از تکمیل آموزش به طور عمومی پاداش دهید!
آموزش راه به جایی نمی برد. باور کنید یا نه، آموزش از نظر محبوبیت و اثربخشی به حدی افزایش یافته است که امروزه یکی از رایج ترین دلایلی است که مردم کارمندان جدید را استخدام می کنند. با این حال، این مشکل تا حدی وجود دارد زیرا برنامه های آموزشی آنقدر گسترده شده اند که به جای یک ضرورت، به یک امر رسمی تقلیل یافته اند. شما باید پلتفرمهای یادگیری مناسبی را انتخاب کنید که یادگیری را تقویت میکند تا اینکه صرفاً تصوری برای درست کردن آن ایجاد کند.